Kecskés D. Balázs 2017-es alkotása itt meghallgatható a zeneszerző YT-csatornáján. Jeanette Fang, a Garth Newel Piano Quartet zongoristája az alábbi gondolatokat írt a műről:
„Az Accusativus, a 2018-as zeneszerzésverseny győztes zongoranégyese, Kecskés D. Balázs műve, amely a romantika harmónianyelvét idézi meg, de egyben finoman el is távolítja azt a korszakot jellemző drámaiságától és túlzásoktól. A múlt sok komponistája még mindig élő emlék a mai fiatal zeneszerzőkben – akár tudatosan, akár nem. Amikor először játszottuk végig az Accusativus-t, azt gondoltuk, Balázs biztosan Brahms előtt tiszteleg, mivel a mű utolsó tétele egy finom sóhaj-motívum köré épül, amely Brahms G-dúr hegedű szonátájának elejére emlékeztet.
Amikor megkérdeztük erről, azt mondta, nem gondolt tudatosan a szonátára, sőt magára Brahms-ra sem, mikor a művet írta. Ugyanazok a szívből jövő impulzusok, amelyek Brahms retorikus motívuma mögött rejtőznek, ott voltak Balázsnál is, pedig 150 évvel később született.
Az Accusativus öt rövid tételből álló szvit, amely különböző – meditatív, mozgalmas, gyengéd, féktelen, reflektív – karaktereket mutat meg. Balázs kiváló érzékkel, Debussy-re emlékeztetve jeleníti meg az ábrándos nyugalmat, légies szépségű zenéjével káprázatos pillanatokat teremt.”